Categories: مقالات

قیمت جت فن صنعتی | خرید جت فن صنعتی ارزان (اسفند ۹۹)

آیا تصمیم به خرید جت فن صنعتی دارید؟ بدون تردید قبول دارید که پیش از هر چیز قیمت جت فن صنعتی باید متناسب با بودجه خریدار باشد. جت فن ها دارای مدل‌ های مختلفی هستند پس باید جت فنی را انتخاب کرد که با شرایط محیط سازگار باشد و به ویژگی‌ های موردنیاز و تمامی ویژگی‌ هایی که جت فن انتخاب شده دارد توجه کرد تا با تعیین جت فن مناسب و حذف ویژگی‌های غیرضروری هزینه‌ها ی اضافی را کاهش داد.

کاربرد جت فن صنعتی یا توربوفن صنعتی نسبت به روش‌های سنتی دیگر تهویه هوا مناسب‌تر و کارآمدتر است. جت فن‌ها علاوه بر مکان‌هایی مانند معادن، ذوب‌آهن و تونل ‌ها، برای کنترل و محدودکردن میزان دود، انتقال و جا‌به‌جایی دودهای مضر به خارج از محیط در پارکینگ ‌های عمومی سرپوشیده نیز کاربرد دارد. انواع استاندارد F300 و F400 که توسط سازمان آتش‌ نشانی مشخص شده است، برای استفاده در ساختمان ‌ها و پارکینگ‌ های عمومی سرپوشیده، مناسب است. می توانید در مورد خرید جت فن پارکینگ اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

استانداردF300  و F400:

استاندارد F300  نشان‌ دهنده این است که این مدل جت فن می‌تواند دمای ۳۰۰ درجه سانتی‌گراد را برای مدت حداقل یک ساعت و یا دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌ گراد را برای دو ساعت تحمل کند و به کار خود ادامه دهد و استاندارد F400 نیز توانایی تحمل دمای ۴۰۰ درجه سانتی ‌گراد را برای حداقل دو ساعت دارد. یکی از استانداردترین مدل‌ های موجود در بازار، جت فن F300 است که این استاندارد هنگامی‌که آتش‌سوزی رخ می‌دهد، باعث جلوگیری از پیشرفت حریق می‌شود و یک مسیر خالی از دود را برای آتش‌ نشان ‌ها به وجود می‌آورد و از این طریق به آن ‌ها کمک می‌کند. مقاله “جت فن F300 چیست ” اطلاعات بیشتری در خصوص آن به شما ارائه می کند.

سنسورهای F300 به گاز سمی و خطرناک منو اکسید و دود حساس است و سیستم افزایش غلظت این موارد را به‌سرعت تشخیص می ‌دهد و اقدام به حذف آن‌ها می‌کند. بدنة جت فن‌ های F300 از کیفیت بالایی برخوردار است و دارای پوشش گالوانیزه داغ و پودر پلی‌استر هستند که برای بهبود حفاظت محیط در برابر اثرات زیستی استفاده می‌ شود. برای مدل F300، از طراحی موتورها ی هواپیما استفاده شده است و علت نام‌گذاری این مدل به F300، این طراحی است. جت فن F300 ساده می ‌تواند با زاویه و مسیر ثابت، مقادیر مختلف هوا را تهویه کند. جت فن F300 دوطرفه، می‌تواند در شرایط ضروری توانایی برعکس کردن جهت تهویه هوا را با کمک سنسورها دارد که این عمل را به کمک موتور ها و پروانه‌ های خاصی انجام می ‌دهد.

جت فن انعطاف‌پذیر قابلیت تنظیم زاویه در بخش ورودی و خروجی را دارد پس گزینه مناسبی برای مکان‌ های دارای شیب و قوس هستند. جت فن کتابی برخلاف مدل‌ های معمولی، بدنة مکعبی شکل و موتور سانتریفیوژ دارد و در مکان ‌های کم‌ارتفاع مورداستفاده قرار می ‌گیرد. جت فن F300 برای تحمل فشار هوای زیاد طراحی شده است و این فشار هوا باعث می‌شود که همة فضای تحت پوشش جت فن F300، با هوای تازه و سالم پر شود. برای ارزیابی و اطمینان از کیفیت و عملکرد جت فن‌های F300، کارشناسان فروش می‌توانند از تست شبیه‌سازی جریان هوا و تکنولوژی دینامیک سیالات محاسباتی یا CDF استفاده کنند.

“باتوجه‌به استاندارهای F300  و F400 که حداقل‌های لازم را در برمی‌گیرد، می‌توانیم خرید بهتری را تجربه کنیم.”

عوامل مؤثر بر قیمت جت فن‌ها:

یکی از عواملی که بر انتخاب جت فن تأثیر می‌گذارد، قیمت آن است بازه قیمت متناسب با مدل، برند، کیفیت و اندازه تغییر می‌کند اما همگی آن‌ها نقش مهم و پر‌رنگی در تهویه هوای ساختمان دارند. مدل‌های پایه که دارای سطح توان موتور معمولی هستند؛ دارای پایین‌ترین قیمت هستند اما مدل‌های دارای پروانه‌های رادیال که در محیط‌های آلوده کاربرد دارند، بیشترین قیمت را به خود اختصاص داده‌اند. امکان تنظیم و صرفه‌جویی در مصرف موتور، قابلیت تغییر جهت هوا، انعطاف‌پذیری قسمت‌ های ورودی و خروجی و نوع پروانه ‌های استفاده شده فاکتور‌های تأثیرگذار بر قیمت هستند.

جت فن رادیال یا شعاعی یک نوع جت فن سانتریفیوژ با تیغه و کانال‌ های بین تیغه ‌ای است که هوا را به‌صورت شعاعی هدایت می‌کند. این مدل جت فن دارای یک موتور دو سرعتی و بدنه گالوانیزه بسیار محکم و مقاوم است. جت فن رادیال دارای گریل محافظ بدنه، هم‌ راستا با جهت مکش هوا ا و باعث ورود هوا به درون خود می‌شود در طی مسیر، مانند منشور هوا دوباره با زاویه ۹۰ درجه تغییر مسیر می‌دهد و درنهایت از محفظه خارج می ‌شود. هنگامی‌ که از نازل تخلیه جت فن، هوای تحت ‌فشار به توده هوا در مقابل فن برخورد می‌ کند، باعث رانده شدن آن به جلو می‌شود بنابراین بر اساس نوع طراحی و بدون استفاده از سیستم مجاری هوا، هوای خارج شده به فاصله ۲۵ تا ۴۰ متری پرتاب می ‌شود.

هنگامی‌که غلظت هوا و میزان گرد‌وغبار بالا است و هوا سنگین محسوب می ‌شود، جت فن رادیال به علت داشتن تیغه‌ های نازک و عمیق، استفاده می‌ شود. جت فن رادیکال در مراکز اداری، پارکینگ، هتل و اماکن صنعتی که ارتفاع کم است، کاربرد دارد. ظرفیت هوا‌دهی آن‌ها از ۶۰۰ الی ۳۵۰۰۰ مترمکعب بر ساعت متغیر است.

عواملی زیادی قیمت جت فن‌ ها را نسبت به سایر گزینه ‌ها مناسب ‌تر می‌کند ازجمله: ابزار تشکیل ‌دهنده، لوله‌کشی کمتر، هزینه مناسب ‌تر برای ساخت کانال‌ های موردنیاز و سیستم ساده‌تر کانال‌کشی، انعطاف‌پذیری بالا، کیفیت بالا هوای محیط و کاهش میزان مصرف برق.

انواع جت فن:

قبل از اقدام به خرید جت فن صنعتی لازم است با انواع آن آشنا شویم؛ جت فن دارای مکش یک ‌طرفه، جت فن دارای مکش دو‌ طرفه و جت فن چند مرحله وجود دارد، نوع مکنده یک‌طرفه در بزرگراه‌ ها و تونل ‌ها کاربرد دارد، کاربرد نوع مکنده دوطرفه در تخلیة گازها، دودهای مختلف و ذرات تولیدشدة وسایل نقلیه در بزرگراه‌ها است و در نهایت نوع سوم که در طی چندین مرحله، هوای تازه و سالم برای کارکنان معادن تأمین می‌کند. قیمت تمامی جت فن‌ها فوق بر اساس اندازه و کیفیت تغییر می‌کند. نوع موتور و ساختار آن، آکسیال یا سانتریفیوژ است؛ مدل ‌های آکسیال ساختار استوانه‌ای دارند درحالی‌که مدل‌ های سانتریفیوژ کتابی هستند.

برای اطلاع از کاربرد انواع جت فن ، میتوانید مقالات مربوطه را مطلاعه نمایید.

همة جت فن‌ ها هدف یکسان با عملکرد مشابه دارند اما عوامل متعددی در قیمت جت فن صنعتی تأثیرگذار است به طور مثال افزایش قابلیت چرخش فن، اندازه و قدرت موتور باعث افزایش قیمت می‌ شود.

با توجه به واردات مدل‌های مختلف جت فن، مهم ‌ترین عامل مؤثر در قیمت آن‌ ها، نام برند و شرکت تولیدکننده و همچنین پوسته جت فن است. با افزایش قدرت موتور، ضمانت ‌نامه معتبر‌تر که مدت ‌زمان بیشتری دارد و شرکت معروف‌ تری آن را تولید کرده است، قیمت نیز افزایش خواهد یافت. عوامل مؤثر بر قیمت دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آن ‌ها می ‌پردازیم.

خدمات پس از فروش یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت است به علت رابطه اقتصادی محدود برندهای خارجی در ایران، خدمات پس از فروش محدودیت ‌هایی دارد به همین علت داشتن ضمانت ‌نامه معتبر و کامل اهمیت بیشتری نسبت به خدمات پس از فروش پیدا می‌ کند.

حسگرها که نقش چشم‌ های جت فن را دارند. آن ‌ها می‌توانند میزان دود و گازهای مضر در فضا را تشخیص دهند و موجب شروع کار جت فن‌ها شوند با این عمل فشار و مصرف انرژی وارد شده به جت فن را کاهش می ‌دهند. افزایش دقت و کیفیت حسگرها، اهمیت بسیار زیادی در قیمت دارد.

انرژی که توسط دستگاه مصرف می ‌شود یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار است، به علت فعالیت دائمی جت فن‌ ها و در پی آن مصرف دائمی انرژی، هر چه‌قدر موتور جت فن کم‌مصرف ‌تر باشد، قیمت افزایش پیدا می ‌کند.

“می‌توان با داشتن اطلاعات کافی از عملکرد جت فن‌ها با کمترین بودجه، بیشترین سود را در خرید به دست آورد.”

برای انتخاب جت فن صنعتی مناسب، باید میزان هوایی که نیازمند تهویه بهداشتی و صنعتی است، محاسبه شود سپس با تعیین دبی یا میزان هوادهی جت فن ، میزان توانایی ایجاد اختلاف فشار، توان موتور، جنس بدنه، میزان تولید صدا، محل نصب و نحوه استفاده می ‌توان نوع مناسب را انتخاب کرد.

جت فن ‌های صنعتی عملکرد حیاتی دارند و می‌ توان با استفاده از مدل مناسب جا صنعتی از بسیار از آسیب و خسارت ‌ها جلوگیری کرد اما باتوجه‌ به قیمت بالای این ابزار صنعتی، داشتن اطلاعات دربارة نحوه عملکرد جت فن و توانایی موردنیاز محیطی که در آن نصب می‌ شود، می‌ توان با کاهش هزینه، باکیفیت ‌ترین مدل را تهیه نمود.