مقالات

قیمت و مشخصات فن دمنده بی صدا | خرید ارزان ترین نوع فن دمنده بی صدا

فن دمنده بی صدا یکی از لوازم تهویه هوا است که در فضای خانگی، صنعتی و نیمه‌صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول با ایجاد جریان هوا به تهویه هرچه بهتر آن کمک شایانی کرده و همینطور از بروز صدای اضافی جلوگیری می‌کند.به طور معمول افرادی که قصد دارند برای تهویه منزل و فضای شرکت‌ها از محصولی ارزنده با ویژگی‌های مناسب بهره ببرند، به خرید فن دمنده بی‌ صدا روی می‌آورند.
ناگفته نماند که هرچه ویژگی‌های یک فن بهتر و مطلوب‌تر باشد طبیعتاً قیمت بالاتری نیز خواهد داشت؛ اما چگونه می‌‎توانیم بهترین گزینه را برای خود برگزینیم؟ در این مقاله قصد داریم نکاتی تأثیرگذار و طلایی را برای خرید بهترین فن موجود در بازار با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم تا تجربه قابل قبولی در هنگام خریداری این محصول داشته باشید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

عوامل مؤثر بر قیمت فن دمنده کم ‌صدا

در حقیقت انواع هوا کش‌ های دمنده در فضای صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار گرفته و هرکدام خصوصیات متنوعی را به خود اختصاص می‌دهند. در ادامه باید به این نکته اشاره کنیم که فاکتور‌های بسیاری وجود دارند که در کنار هم می‌توانند بر روی قیمت این محصولات تأثیر گذار باشند.

به طور کلی عواملی که بر روی قیمت یک هواکش دمنده بی‌صدا اثر می‌گذارند عبارت‌اند از:

  1. سایز و ابعاد: اولین و آشکارترین موردی که اثرات بالقوه‌ای بر ارزش یک فن بی‌صدا دارد ابعاد آن است. در واقع شما می‌بایست با اطلاع دقیق از محل نصب و قرارگیری فن مورد نظر، از خریداری محصولی با ابعاد بزرگ‌تر جلوگیری کرده و در نهایت در هزینه‌ های خود صرفه‌ جویی کنید.
  2. نحوه عملکرد: مطمئناً می‌دانید که فن‌های دمنده شامل عملکرد‌های گوناگونی بوده و هرکدام برای فضای مخصوصی تهیه شده‌اند. به عنوان مثال هواکش‌های دمنده خانگی تفاوت‌های بسیاری با انواع صنعتی آن‌ها دارند. اگر این نکته را به درستی تشخیص داده و بر اساس نیازتان به خرید فن دمنده بی ‌صدا روی آورید، تا حد زیادی از هزینه‌ها کاسته خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با فن های صنعتی میتوانید به مقاله ی “جت فن صنعتی” مراجعه نمایید.
  3. سرعت چرخش: ناگفته نماند که سرعت چرخش فن دمنده یکی از اساسی‌ترین مواردی است که در قیمت آن لحاظ می‌شود. اصولاً هر چه سرعت چرخیدن یک فن بالاتر باشد از سوی خریداران بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. فراموش نکنید که انواع بی‌صدای فن‌های دمنده معمولاً سرعت آن‌چنان بالایی ندارند، چراکه این قابلیت می‌تواند منجر به تولید صدای مضاعف گردد. در این بین محصولاتی نیز وجود دارند که با توجه به سرعت بالا و کم‌صدا بودن، قیمت بالاتری نیز به خود اختصاص داده‌اند. اگر درباره فن های دمنده بدنبال اطلاعات بیشتری هستید پیشنهاد میکنیم مقاله ی “هوا کش دمنده” را مطالعه بفرمایید.

مدل‌ های گوناگون فن سایلنسردار (بی‌ صدا)

از آنجایی که طیف وسیعی از محصولات دمنده در سطح بازار وجود داشته و شرکت‌های متعددی در این زمینه فعالیت می‌کنند، مدل‌های مختلفی برای فن‌ های سایلنسردار وجود دارد. در مجموع می‌توان گفت که این هواکش‌ ها عاری از هرگونه لوازم جانبی بوده و تمامی تجهیزات آن‌ها به صورت کامل در کنار یکدیگر قرار دارند. عایق‌ هایی که در بخش درونی این محصولات تعبیه شده می‌تواند متفاوت باشد و بسته به جنس آن‌ها، میزان صداگیری فن نیز متغیر است.

مدل‌های صنعتی فن‌های بی‌صدا معمولاً قابل حمل هستند و می‌توان آن‌ها را در موقعیت‌های مکانی مختلفی قرار داد؛ برخلاف این مدل‌های صنعتی، انواع خانگی این دسته از فن‌ها همچنین قابلیتی ندارند و به صورت ثابت قابل استفاده هستند.

ناگفته نماند که ساختار داخلی و خارجی فن بی‌صدا در کیفیت آن نقش بسزایی داشته و نمی‌توان منکر تأثیرات آن شد. در ادامه باید به این نکته اشاره کرد که فن‌های دمنده می‌توانند به دو گروه سقفی و زمینی تقسیم شوند؛ هر کدام از این دو دسته به پایه‌ های نگهدارنده احتیاج دارند اما انواع سقفی معمولاً قیمت بالاتری را شامل می‌شوند.

برای خرید فن‌های دمنده بی‌صدا می‌بایست به ویژگی‌های بارز و مدل‌های متفاوت آن‌ها توجه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را برگزینید و در نهایت مورد استفاده قرار دهید.

بهره‌ گیری از بهترین نمونه

مطمئناً در هر صنفی خریداران به دنبال مطلوب‌ترین گزینه‌ها هستند و از سردرگمی در بازار‌ هراسان‌اند؛ اما بهترین فن دمنده در میان مدل‌های متعدد کدام است؟ چگونه باید بر اساس نیازمان به خرید فن مناسب بپردازیم؟

در اینجا باید به چند نکته مهم و اساسی توجه داشته باشید؛ اگر می‌خواهید در سیستم‌های کانال‌کشی شده از یک فن مطلوب بهره بگیرید، تنها گزینه‌هایی که جوابگوی نیازتان خواهند بود انواع جت فن سانتریفیوژ هواکش‌های لوله محوری بی‌صدا هستند. در نقطه مقابل در مکان‌هایی با فشار استاتیکی کمتر و مقاومت پایین‌تر می‌توانید از فن‌های پروانه‌ای بهره ببرید و شاهد نتایج خارق‌العاده‌ای باشید.اگر درباره جت فن های سانتریفیوژ به دنبال اطلاعات بیشتری هستید می توانید به مقاله ی “جت فن سانتریفیوژ چیست” مراجعه نمایید.

توجه داشته باشید که برای داشتن تجربه‌ای بهتر و بدون دغدغه می‌توانید از مشاوران و افراد متخصص مشورت بگیرید؛ این کار موجب می‌شود با خیالی آسوده و فراغ بال به سراغ خرید انواع محصولات مورد نظر رفته و از بروز هرگونه مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

کلام آخر

در آخر باید این نکته را به شما عزیزان گوشزد کنیم که خرید فن دمنده بی ‌صدا به عوامل گسترده‌ای وابسته است. با رعایت نکات ذکر شده و مشورت با افراد کاربلد در این زمینه، قادر خواهید بود که نمونه‌های مد نظرتان را یافته و در نهایت به خریداری آن‌ها بپردازید.

فراموش نکنید که برای داشتن خریدی ارزان و با کیفیت می‌بایست صبر و حوصله زیادی داشته باشید. فن دمنده کم‌صدا می‌تواند فضای کاری آرام و هوای مطلوبی را برایتان به ارمغان آورد؛ بنابراین در خریداری آن به هیچ عنوان کوتاهی نکرده و تمامی نکات مطرح شده را بکار گیرید.